2C

Witamy na profilu klasy 2C!

Nasza klasa liczy 32 dziewczyny.

Wychowawca: Beata Bielatowicz

Samorząd klasowy:

Przewodnicząca: Oliwia Patyk

Zastępca: Martyna Szczepanik

Skarbnik: Natalia Kiermasz

Redaktorzy: Zuzanna Matug, Zuzanna Zaród, Milena Giemza

Akcja sprzątania świata

Dnia 23 kwietnia 2024 roku udaliśmy się razem z klasą na sprzątanie świata. Sprzątaliśmy jeziorko, kantorie i okolice.

Wycieczka do Budapesztu

15 kwietnia nasza klasa wraz z 1TF wybrała się na trzydniową wycieczkę do Budapesztu. Pierwszego dnia udaliśmy się na wzgórze Gelerta, z którego był widok na całe miasto. Wieczorem wyruszyliśmy w rejs po Dunaju. Drugiego dnia poszliśmy na halę Targową, która była niedaleko naszego hotelu aby kupić pamiątki. Zwiedziliśmy również Zamek Królewski i Bazylikę św. Stefana. Ta wycieczka długo pozostanie w naszej pamięci.

Wesołych Świąt Wielkanocnych – Powiatowe Centrum Kształcenia Ustawicznego w  Chrzanowie

Rekolekcje

Zajęcia laboratoryjne z chemii

Wykłady na temat odnawialnych źródeł energii

Rajd

1 lutego z okazji 161 rocznicy Powstania Styczniowego nasza klasa wzięła udział w rajdzie. Ze Skrzyszowa udaliśmy się na górę Świętego Marcina a następnie na Stary Cmentarz w Tarnowie. Tam Pan Profesor Mieczysław Czosnyka przedstawił nam historię Powstania. Na zakończenie minutą ciszy uczciliśmy pamięć poległych bohaterów.

Wykłady 26.01.2024

26.01.2024 nasza klasa wybrała się do Akademii Tarnowskiej. Wysłuchaliśmy wykładu o wszechstronnym zastosowaniu praktycznym chemii. Zostały przybliżone nam wybrane związki chemiczne występujące w kosmetykach, które pełnią funkcję: bazową, czynną lub pomocniczą i bez których nie byłoby możliwe otrzymanie tak wielu kosmetyków, które dzisiaj są dostępne na rynku. Następny wykład był o procesach biologicznych wykorzystywanych na skalę przemysłową mających zastosowanie zarówno w ochronie środowiska, przetwórstwie spożywczym oraz w produkcji biopaliw. Obydwa wykłady zakończył bardzo efektowny pokaz doświadczeń, który został przygotowany przez Naukowe Koło Chemików OZON pod opieką dr Krzysztofa Kleszcza.

Warsztaty 21.12

Porozumienie bez przemocy „Język Żyrafy-porozumienie empatyczne/wspierające i Język Szakala-porozumienie oceniające”
21. Grudnia odbyły się warsztaty dla naszej całej klasy, dzięki ćwiczeniom i wielu ciekawym informacjom uczyliśmy się na nowo komunikować, jest to bardzo ważne z powodu znaczenia porozumiewania się między sobą. Codziennie używamy swojej mowy werbalnej i niewerbalnej, podczas pobytu w szkole rozmawiając z przyjaciółmi, w domu z rodzicami. Warsztaty przyczyniły się do wzrostu naszej wiedzy ale też świadomości jak ważnym elementem jest komunikacja bez przemocy.

Wigilia klasowa

W dniu 22.12.2022 spotkaliśmy się na uroczystej, klasowej Wigilii. Odświętnie ubrani, składaliśmy sobie świąteczne życzenia. Wszystkim udzielił się świąteczny nastrój. Klasowa Wigilia na długo pozostanie w naszej pamięci.

Nagroda za sprzątanie świata

19.12.2020 dziewczyny z naszej klasy wraz z wychowawczynią wybrały się do Sali Lustrzanej po odbiór nagrody za udział w sprzątaniu świata.

Osiągnięcia uczennicy naszej klasy

7 września 2023 roku uczennica naszej klasy Martyna Wójcik, dzięki osiągniętym przez siebie wynikom w nauce wzięła udział w uroczystym wręczeniu stypendiów Prezesa Rady Ministrów, które odbyło się w auli głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. W uroczystości wzięła również udział uczennica naszej szkoły reprezentująca technikum z klasy IV TF Martyna Ciepiela, która także otrzymała stypendium za wysokie wyniki w nauce. Uczennicom towarzyskie także dyrektor szkoły Sławomir Sus.

Mikołajki klasowe

5 grudnia obchodziliśmy klasowe Mikołajki. Po wręczeniu sobie prezentów jako jedna z klas o najwyższej frekwencji obejrzeliśmy na Auli filmu pt. „Grinch”.

Warsztaty olejkowe

28.11.2023 nasza klasa wybrała się na warsztaty olejkowe do Alegorii. Najpierw słuchaliśmy Pań prowadzących, co mają nam do przekazania, a następnie mieliśmy możliwość wykonać dla siebie własny olejek. Na warsztatach dowiedzieliśmy się że olejki mają działanie uspokajające. Łagodzą stres, stany lękowe, rozluźniają, relaksują i poprawiają nastrój. Lawenda jest nazywana ich królową, ponieważ ma największą ilość zastosowań. Jedne olejki łagodzą objawy depresji, inne leczą zmiany skórne, kolejne działają przeciwbólowo. Olejki można użyć jako dodatek do kąpieli, do masażu skóry lub dodać je do produktów kosmetycznych. Nie mozna ich zmywać wodą, ponieważ są hydrofobowe i kontakt z nią moze powodować dostanie sie olejku głębiej do skóry i uczulać. Olejki eteryczne powstają poprzez destylację parową bądź wyciskanie. Nasza klasa bardzo dobrze bawiła się na warsztatach.

Rajd

10.11.2023 nasza klasa brała udział w XXXIV Złazie Niepodległości. Autokar zawiózł nas z Tarnowa do Piotrkowic, gdzie rozpoczęliśmy naszą wędrówkę do Łowczówka. Po godzinie 10 dotarliśmy na cmentarz wojenny numer 171, gdzie o godzinie 11 braliśmy udział w uroczystościach. Następnie wracaliśmy z Łowczówka do Pleśnej, gdzie czekał na nas autokar. Szliśmy trudniejsza trasą przez las, natomiast nie przeszkadzało nam to i daliśmy radę. Umilaliśmy sobie wędrówkę wspólnie rozmawiając i śpiewając piosenki. Zmęczeni, ale szczęśliwi dotarliśmy do autobusu i wróciliśmy do Tarnowa.

Wyjście do kina

W czwartek 9 listopada odbył się przegląd filmów ekologicznych. O 12:30 wybraliśmy się na polski film pt: ,,Simona’’. Była to postać wyjątkowa. Zajmowała się między innymi ekologią behawioralną ssaków. Swoje życie poświęciła zwierzętom oraz działał na rzecz ochrony przyrody zwłaszcza Puszczy Białowieskiej. Żyjąc w puszczy znalazła się po stronie zwierząt i zrozumiała ich język tak dobrze, że przez niektórych była uważana za czarownicę. Ten film skłonił nas do refleksji, przemyśleń na temat natury, środowiska i życia zwierząt.

Doświadczenia

W środę na lekcji chemii wraz z Panią Alicją Obal robiliśmy doświadczenia. Odważaliśmy różne substancje chemiczne które były niezbędne do dalszych działań. Na tablicy obliczyliśmy który reagent został użyty w nadmiarze. Dzięki takim doświadczeniom jesteśmy w stanie lepiej zapamiętać dany materiał.

Wyjście na cmentarz

31 października nasza klasa wybrała na Stary Cmentarz w Tarnowie. Okazją do tej wizyty było odwiedzenie grobu patrona naszej szkoły Jana Szczepanika w związku z zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych. Przy okazji mogliśmy zwiedzić wnętrza kaplicy książąt Sanguszków wybudowanej pod koniec XIX wieku. Szczególne wrażenie zrobiły podziemia tej kaplicy, gdzie znajdują się pomniki nagrobne Izabeli z Lubomirskich Sanguszkowej, jej syna Romana Damiana, męża – Władysława Sanguszki oraz innych członków ich rodziny.

Dzień zdrowego śniadania

Dnia 16.10.2023 nasza klasa wraz z panią wicedyrektor Małgorzatą Czyszczoń organizowała dzień zdrowego śniadania. Napisaliśmy audycję, zorganizowaliśmy quiz dla klas pierwszych oraz przygotowywaliśmy, a następnie rozdawaliśmy uczniom oraz nauczycielom pyszne zdrowe przekąski. Świetnie spędziliśmy razem czas przy organizowaniu tego dnia.

Audycja o zdrowym śniadaniu

Cześć wszystkim! Dziś mamy dla was specjalną audycję, w której rozmawiamy o drugim śniadaniu i jego roli w naszym codziennym życiu.

Czym w ogóle jest to drugie śniadanie i dlaczego jest tak istotne? Na początek, zastanówmy się, dlaczego drugie śniadanie ma znaczenie. To posiłek, który dostarcza nam energii i pomaga nam utrzymać wydolność fizyczną i umysłową. Pomaga również w kontrolowaniu apetytu w ciągu dnia, co jest kluczowe dla naszego zdrowego stylu życia.

Ale co konkretnie powinno znaleźć się na naszym talerzu podczas drugiego śniadania? To zależy od naszych indywidualnych upodobań, ale istnieją kilka ogólnych wskazówek. Przede wszystkim, nasze drugie śniadanie powinno być zrównoważone i pełne wartościowych składników odżywczych.

Jednym z kluczowych elementów zdrowego drugiego śniadania są białka. Mogą to być jajka, jogurt, chudy nabiał lub lekko przyprawione mięso. Białko pomaga w budowie i regeneracji naszych tkanek oraz pomaga w utrzymaniu uczucia sytości.

Oprócz białka, warto dostarczać organizmowi błonnika, który znajdziemy w warzywach, owocach i produktach pełnoziarnistych. Błonnik pomaga w regulacji trawienia i stabilizuje poziom cukru we krwi.

Nie zapominajmy także o zdrowych tłuszczach, takich jak awokado, orzechy czy oliwa z oliwek. Tłuszcze te dostarczają nam niezbędnych kwasów tłuszczowych i pomagają wchłaniać niektóre witaminy rozpuszczalne w tłuszczach.

Teraz kilka inspiracji na zdrowe drugie śniadanie. Możemy przygotować owsiankę z dodatkiem świeżych owoców i orzechów, to pyszna i sycąca opcja. Inny pomysł to kanapka z chudym mięsem, warzywami i chlebem pełnoziarnistym.

A jeśli mamy mało czasu rano, to jogurt z owocami i łyżeczką miodu zawsze będzie dobrym wyborem.

Pamiętajmy również o nawodnieniu organizmu. Woda jest niezbędna dla naszej wydolności fizycznej i umysłowej. Na zakończenie, chcielibyśmy podkreślić, że zdrowe drugie śniadanie to nie tylko trend, to zdrowy nawyk, który wpływa na nasze samopoczucie i jakość życia. Dzięki niemu będziemy pełni energii i gotowi na wyzwania dnia. Dbajmy o siebie i swoje zdrowie!

To już koniec naszej dzisiejszej audycji o zdrowym drugim śniadaniu. Dziękujemy, że byliście z nami! Mamy nadzieję, że zdobyliście nowe informacje i inspiracje do zdrowszego odżywiania. Do usłyszenia następnym razem!

Noc naukowców

29.09.2023 odbyła się 17 edycja Małopolskiej Nocy Naukowców. Część naszej klasy uczestniczyła w warsztatach „grunt to gleba” gdzie badali pH gleby. Dużo osób znajdowało się w sali biologicznej gdzie tematem było „wycofaj się rakiem”, mogliśmy się dużo dowiedzieć o nowotworze. Przygotowywaliśmy również pyszne przekąski oraz plakaty do sali geograficznej, gdzie znajdowała się tematyka oceanów.

Wyjście do oczyszczalni

We wtorek 26 września wraz z klasą 4 TF wybraliśmy się do Zakładu Oczyszczalni Ścieków w Tarnowie. Pan, który nas oprowadzał opowiedział nam o oczyszczalniach biologicznych, które są dostępne w trzech wersjach – z osadem czynnym, ze złożem biologicznym lub przy zastosowaniu obu technologii na raz. W każdym z tych wariantów ścieki bytowe rozkładane są na nieszkodliwe dla środowiska związki mineralne, dzięki czemu oczyszczone ścieki mogą zostać wykorzystane do celów gospodarczych.

Zajęcia w pogotowiu

Dnia 18.09 w ramach lekcji opieki medycznej i dietetyki wraz z Panią Małgorzatą Czyszczoń wybraliśmy się na zajęcia do pogotowia ratunkowego. Na początku mieliśmy okazję zobaczyć ambulans oraz jego wyposażenie. Następnie posłuchaliśmy trochę o dyspozytorni, niestety nie udało nam się tam wejść, a na sam koniec poszliśmy na salę wykładową, gdzie posłuchaliśmy o pierwszej pomocy i mogliśmy spróbować swoich sił w ćwiczeniach. Bardzo podobało nam się to wyjście i dowiedzieliśmy się dużo ciekawych oraz przydatnych rzeczy. Gratulujemy Tarnowskim Ratownikom, którzy po raz kolejny zostali Mistrzami polski w Ratownictwie Medycznym!

Sprzątanie świata

W miniony piątek (15 września) nasza klasa przystąpiła do ekologicznej misji sprzątania świata. Była to świetna okazja, aby zadbać o naszą planetę i środowisko w którym żyjemy. Sprzątanie świata to globalna inicjatywa, która ma na celu oczyszczenie naszej planety z nielegalnych wysypisk śmieci i śmieci w ogóle. To nie tylko szlachetna idea, ale także ogromne wyzwanie, przed którym stoimy jako społeczeństwo.

Dzień integracji

14 września w ramach dnia integracji klasowej wybraliśmy się na pizzę. Spędziliśmy wspólnie mile czas.

Rozpoczęcie roku szkolnego

4 września rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. O godzinie 8:00 udaliśmy się na Mszę Świętą do Bazyliki Katedralnej. Wszyscy bardzo się cieszyli z powrotu do szkoły i wspólnego spotkania. Mamy nadzieję, że w tym roku uda nam się utrzymać wysoki poziom i frekwencję jak w pierwszej klasie.

Wycieczka do Łodzi

W dniach 5-6 czerwca odbyła się nasza wycieczka klasowa do Łodzi. Pierwszym punktem wyjazdu był Księży Młyn. Nasza Pani przewodnik opowiedziała nam historie tego zabytkowego miejsca, a następnie przeszliśmy do dalszego zwiedzania Łodzi. Kolejnym miejscem jakie odwiedziliśmy było to Orientarium, w którym zobaczyliśmy różne zwierzęta. Potem udaliśmy się jeszcze na wieczorny spacer, w którym zobaczyliśmy kawałek Łodzi oraz odwiedziliśmy manufakturę.

We wtorek zaczęliśmy od zwiedzania głównie ulicy piotrkowskiej, Pan przewodnik nam dużo o niej opowiedział. W dalszej kolejności udaliśmy się do Muzeum miasta Łodzi i do cerkwi. Po kilku godzinach zwiedzania udaliśmy się do ostatniego punktu wycieczki czyli do manufaktury na punkt widokowy. Była to nasza pierwsza klasowa wycieczka i na pewno zapamiętamy spędzone tam chwil

Piknik geograficzny

31 maja nasza klasa organizowała XXII Piknik Geograficzny. Część osób było przydzielonych do punktów kontrolnych, w których wydawała kartki z numerami, które były niezbędne do dalszej gry. Natomiast druga część grupy pilnowała osób piszących test z geografii. Nasza klasa po raz pierwszy brała udział w Pilniku. Było to naprawdę ciekawe i niezapomniane wydarzenie.

Wyjście do kina

22 maja zostaliśmy zaproszeni do kina „Marzenie” na niesamowite wydarzenie. Był to projekt ,,Italia Experience” i odbywał się po raz pierwszy w Polsce. Dzięki Giffoni Film Festival mogliśmy przenieść się do słonecznej Italii. Po projekcji filmu rozmawialiśmy z Panią, która pomogła nam zrozumieć przekaz filmu. To wydarzenie bardzo nam się podobało i na długo zostanie w naszej pamięci.

Dzień sportu

W dniu 17.05 nasza klasa brała udział w zajęciach sportowych organizowanych z okazji dnia sportu. Naszą klasę w meczach siatkówki reprezentowało 9 dziewczyn, które zagrały 3 mecze. Dwa przegrałyśmy z 1 TS 10:15 i z 1TF 13:15, a jeden wygrałyśmy z 1TR 15:10. Dzięki temu zajęłyśmy 5 miejsce. Pomimo porażek walczyliśmy do końca. Cała klasa trzymała kciuki za drużynę.

Wykład o kropkach kwantowych

31.03.2023 Wybraliśmy się na wykłady o kropkach kwantowych, które odbyły się na Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie. Podczas wykładów oglądaliśmy z ciekawością pokazywane nam doświadczenia. Były to naprawdę bardzo ciekawe zajęcia.

Konkurs talentów

22 marca z okazji powitania wiosny w naszej szkole były organizowane różne zajęcia. Nasza klasa brała udział w konkursie talentów Szczepanika, w którym reprezentowała nas Martyna Wójcik, która zagrała oraz zapiewała piosenkę Miley Cyrus – Wrecking Ball. Przez cały konkurs trzymaliśmy za nią kciuki.

Wyjście na wykłady

17.03.2023 wybraliśmy się na wykłady o metalach ciężkich w żywności, które odbyły się na Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie. Po skończonych wykładach zostaliśmy oprowadzeni po salach w których wykonuje się rożnego rodzaju badania. Były to ciekawe zajęcia.

Wyjście na debatę

Dnia 24.02.2023 r. odbyła się trzecia debata w ramach XI sezonu Tarnowskiej Ligi Debatanckiej. Jesteśmy dumni z koleżanek i kolegów reprezentujących naszą Szkołę. Wygrali mecz z III LO i tym samym zapewnili sobie miejsce w półfinale. Cała społeczność ZSOiT będzie w marcu mocno trzymać kciuki i gorąco dopingować swoich reprezentantów!

Prelekcja

15 Lutego Z okazji 150 rocznicy urodzin patrona naszej szkoły Jana Szczepanika, nasza klasa oraz 1A mieliśmy przyjemność uczestniczyć w prelekcji, którą prowadził Pan dr Marek Smoła. Opowiedział nam o bardzo ciekawych rzeczach, o których większość z nas nigdy nie słyszała. Dzięki różnym informacjom wiemy znacznie więcej o naszym patronie.

Poniedziałkowe robienie korali

W dniu 23.01.2023 robiliśmy z Panią Urszulą Potępą ozdoby z koralików. Wspólnie tworzyliśmy unikatowe bransoletki, wisiorki i kolczyki. Własnoręcznie zrobiona biżuteria będzie wspaniałą pamiątką przypominającą nam wspólnie spędzone chwile.

Warsztaty

W czwartek 19 stycznia odbyły się warsztaty integracyjne dla naszej klasy. Celem warsztatów było wzmocnienie oraz zbudowanie nowych więzi i relacji w zespołach klasowych. Podczas warsztatów braliśmy udział w różnych ćwiczeniach i zabawach, dzieki ktorym moglisny jeszcze lepiej siebie poznac.

Wigilia klasowa

Wyjście na lodowisko

20 grudnia udaliśmy się na lodowisko. Mieliśmy okazję wykazać się swoimi umiejętności jazdy na łyżwach. Wspaniale się przy tym bawiliśmy i korzystaliśmy ze wspólnie spędzonego czasu.

Mikołajki klasowe

7 grudnia 2022 roku odbyły się nasze pierwsze klasowe Mikołajki. Wymienialiśmy się prezentami i wspólnie je oglądaliśmy. Każdy był zadowolony ze swojego podarunku. To był bardzo radosny dzień.

Zdrowe śniadanie

Wraz z klasą 3lob zorganizowaliśmy drugie śniadanie dla całej społeczności szczepanika oraz przygotowaliśmy audycje na ten temat

Drugie śniadanie

Drugie śniadanie gwarantuje naszemu organizmowi niezbędną dawkę energii i składników odżywczych. Nawet najbardziej obfite śniadania zjedzone w domu nie zaspokoją naszego zapotrzebowania na kalorie, makro i mikroelementy podczas długich godzin przedobiedniej aktywności. Regularne spożywanie drugiego śniadania i staranne dobieranie składników sprzyja dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, zapobiega otyłości, chorobom układu krwionośnego, problemom metabolicznym oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej. Zdaniem dietetyków osoby rezygnujące z drugiego śniadania są bardziej podatne na stres i mogą mieć zaburzony metabolizm. Przedpołudniowa przekąska uzupełnia płyny i składniki odżywcze, których w wystarczającej ilości nie dostarczył pierwszy posiłek. Ich brak może rozregulować prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Wyjście do teatru

W dniu 24 listopada z całą klasą wybraliśmy się do teatru na spektakl pod tytułem „Hamlet”.

11 listopada

W dniu 10.11.2022 o godzinie 9:45 odbyła się audycja upamiętniająca Powstanie Listopadowe. O godzinie 11:11 cała szkoła odśpiewała hymn narodowy. Nasza klasa również brała udział w tym wydarzeniu.

Wyjście na cmentarz

W dniu 26 października z całą klasą wybraliśmy się na cmentarz w celu uporządkowania zaniedbanych grobów. Wykazaliśmy się zaangażowaniem i pracowitością podczas pracy. Sprzątanie zakończyło się zapaleniem zniczy na grobach.

Wyjście na strzelnicę

Dnia 25 października 2022 roku w ramach zajęć z edukacji dla bezpieczeństwa udaliśmy się na strzelnicę. Uczyliśmy się posługiwać wiatrówką oraz ćwiczyliśmy strzelanie . Było to bardzo ciekawe, a zarazem zaskakujące doświadczenie.

Otrzęsiny klas pierwszych

12 października 2022 r. odbyły się otrzęsiny klas pierwszych. Wszyscy zebraliśmy się na hali sportowej. Tańczyliśmy dobrze nam znane tańce oraz rywalizowaliśmy w różnych konkurencjach sportowych. Zaczęliśmy od beer pong, później była zabawa z krzesełkami oraz sportowe kółko i krzyżyk. Wszyscy świetnie się bawili. Ten dzień na długo zostanie w naszej pamięci.

Noc naukowców

W dniu 30 września 2022 roku odbyła się Małopolska Noc Naukowców. Nasza klasa oczywiście wzięła w niej udział. Były tam warsztaty „Grunt to gleba”, na których badaliśmy pH gleby. Nasze koleżanki wzięły udział w kampanii „Wycofaj się rakiem”. Dały nam rady jakie owoce i warzywa spożywać, żeby uniknąć zachorowania na nowotwór.

Akcja sprzątanie świata

Dnia 16 września 2022 roku udaliśmy się razem z klasą na sprzątanie świata. Sprzątaliśmy jeziorko, kantorie i okolice.