2 A

Klasa2LOA

Profil humanistyczny

Nasza klasa liczy 34 osoby w tym 28 dziewczyn6 chłopaków

Naszą wychowawczynią jest Pani mgr Emilia Budzik

Samorząd klasy:

Przewodnicząca: Gabriela Książek

Zastępca: Dawid Orzech

Skarbniczki: Aleksandra Hołda Oliwia Bieleńska

Naszą stroną internetową zajmują się:

Nela Seweryn

Gabriela Książek

Mikołaj Trzpis

Patryk Kamiński

Dzień chłopaka

22 września dziewczyny z naszej klasy obdarowały chłopaków prezentami z okazji ich dnia. Frazeologiczne „jabłko niezgodny” bogini Eris, które wywołało rywalizację trzech innych bogiń: Ateny, Hery oraz Afrodyty było przeznaczone „dla najpiękniejszej”. Według mitu owoc ten został podarowany ostatecznie Afrodycie – bogini piękna przez Parysa. Dzisiaj to my wręczyłyśmy symboliczne jabłko starożytnego sporu chłopakom, którzy są NAJ. Jak wiemy, każdy chłopak z naszej klasy jest NAJ. Oprócz tego dla osłodzenia przyjemnego dnia otrzymali oni również czekoladkispecjalne kartki z życzeniami od koleżanek.

Wycieczka do Warszawy i Torunia

Od 5 do 7 września 2022 r., uczniowie klas 2a, 3tr oraz 2tr uczestniczyli w wycieczce do Warszawy i Torunia. Pod opieką wychowawców mogli się przekonać, że ta trzydniowa podróż to okazja, by poznać wspaniałe miasta Polski i przeżyć niezwykłe przygody.

Pierwszy dzień rozpoczął się od zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego, miejsca które upamiętnia największą akcję zbrojną podziemia w okupowanej przez Niemców Europie podczas II wojny światowej. Następnie razem z przewodnikiem uczestnicy wyjazdu udali się do Łazienek Królewskich, by zobaczyć oranżerie, amfiteatr, teatr dworski, Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa, Pałac Myślewicki oraz liczne wolnostojące rzeźby. W tamtejszych ogrodach pełnych kwiatów, słuchając muzyki Szopena, uwiecznialiśmy na zdjęciach piękno letniej rezydencji króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Po przepysznym obiedzie nastąpił czas na poznanie terenu dawnego getta żydowskiego oraz historii Cmentarza Wojskowego na Powązkach. Dzień zakończył wieczorny spacer wzdłuż bulwarów wiślanychspektakularne show światła, dźwięku i wody Multimedialnego Parku Fontann.

Drugi dzień to zgłębienie historii Starego Miasta, wizyta w Zamku Królewskim i lekcja przedmiotowa w Sejmie. Dzięki wspaniałym przewodnikom udało się nam zobaczyć zmianę warty, poznać architekturę przepięknych warszawskich budynków, a także posłuchać opowieści i legend związanych z wielkimi postaciami zasłużonymi dla kraju. W Zamku Królewskim, którego rozkwit przypadł na czasy panowania Stanisława Augusta, oglądaliśmy pomieszczenia, w których żył, pracował i przyjmował gości król. Po regeneracyjnym posiłku, pełni energii udaliśmy się na ulicę Wiejską, by w gmachu Sejmu posłuchać wykładu na temat historii i współczesności polskiego parlamentaryzmu.

Trzeci i zarazem ostatni dzień naszej podróży obfitował w zwiedzanie z przewodnikiem gotyckiej starówki Torunia. Uczniowie mogli zapoznać się z bogatą i różnorodną historią rodzinnego miasta Mikołaja Kopernika, przekonać się w jakich warunkach mieszkał ten wielki astronom, a także odbyć podróż po niebie podczas seansu „Lato pod gwiazdami” w toruńskim planetarium. Wizyta w tym miejscu to potwierdzenie, że w mieście słynnego naukowca panuje prawdziwie naukowa atmosfera. Słodkim finałem pobytu w Toruniu były zakupy słynnych toruńskich pierników.
Wycieczka do WarszawyTorunia z pewnością zostanie na długo w pamięci. Dla niektórych była to pierwsza podróż do stolicy i miasta Mikołaja Kopernika. Podziękowania należą się opiekunom za ich pracę, energię i pasję. To dzięki ich zaangażowaniu wyjazd miał niepowtarzalny klimat.

Ognisko integracyjne

9 września nasza klasa udała się na ognisko integracyjne. Mogliśmy zbliżyć się jeszcze bardziej do siebie przez ognisko, gry i zabawy oraz poznać nowe pierwsze klasy. Pogoda oraz humor dopisywały wszystkim.

Rozpoczęcie drugiej klasy

Spotykając się po raz kolejny w murach tej szkoły 1 września 2022r., sentymentalnie zaglądamy pamięcią do ubiegłego roku szkolnego, w którym mogliśmy się spotkać pierwszy raz. Dziś, w podobnych okolicznościach chcemy ambitnie zacząć ten rok jako klasa 2a. Pragniemy wzbogacić ten czas o nowe wspomnienia. Życzymy wszystkim dobrze rozpoczętego nowego roku szkolnego.

Zakończenie pierwszej klasy

,,Coś się kończy, coś zaczyna.” – dziś, 24 czerwca 2022r. spotykamy się kolejny raz. Tym razem w celu zakończenia pewnego rozdziału – naszej pierwszej klasy. Był to dla nas wszystkich wyjątkowy rok, pełny wrażeń i wspomnień. Na szczęcie rozstajemy się tylko na wakacje, aby wynagrodzić wypoczynkiem czas ciężkiej pracy. Chcemy, aby następny rok szkolny był dla nas równie udany jak ten. Czekamy wytrwale na rozpoczęcie drugiego roku jako uczniowie, wychowankowie i przyjaciele tej szkoły. Życzmy wszystkim pogodnego czasu wakacji.

Dzień Dziecka

1 czerwca w naszej szkole był obchodzony Dzień Dziecka. Z tej okazji dyrekcja podarowała
każdemu uczniowi słodki upominek. Tego dnia nasza klasa została zaproszona również na
warsztaty dotyczące szkodliwych dla naszego zdrowia działań przez sięganie po
papierosy. Wydarzenie to organizowały koleżanki z kl. 2a.Tego dnia przypomnieliśmy sobie
nasze dziecięce lata oraz dowiedzieliśmy się wielu rzeczy na temat wyrobów tytoniowych.

Dni otwarte

30 i 31 maja w naszej szkole odbyły się dni otwarte. Przedsięwzięcie to było organizowane
w celu promocji naszej placówki edukacyjnej oraz pokazania tegorocznym ósmoklasistom w teorii i praktyce jak wygląda nasza szkoła. Z tej okazji nasi uczniowie tłumaczyli i
oprowadzali po szkole uczniów klas podstawowych. Nasza klasa również brała udział
w tym wydarzeniu i wspierała całą szkołę. Humor dopisywał zarówno nam jak i osobom zainteresowanym naszą szkołą.

Dzień Matki

26 maja celebrowaliśmy Dzień Matki. Z tej okazji klasowo przygotowaliśmy audycję radiową odnoszącą się do tematyki tego dnia, którą emitowano na głośnikach szkolnych. Nasza klasa brała również udział w nietypowym dotąd przedsięwzięciu jakim było zorganizowanie specjalnego Dnia Matki dla Mam z Ukrainy mieszkających na obszarach Tarnowa i okolic. Ze względu na sytuację w ich ojczyźnie, chcieliśmy, aby te traumatyczne wydarzenia pozostały na nimi i szły dalej przed siebie wiedząc, że o nich pamiętamy.

Auschwitz

W poniedziałek 23 maja 2022 r. kilka klas zwiedziło obozy koncentracyjne w Auschwitz i
Birkenau. Uczniowie mogli się dowiedzieć, czym był holokaust i jakie prawa oraz zasady
panowały za drutami. To zamknięte terytorium, w którym zgromadzono wyniszczonych,
cierpiących i przeznaczonych na śmierć ludzi, stanowiło odmienną formację. W obozie
pozostały po nich oryginalne, odebrane im przedmioty (okulary, protezy, walizki, ubrania,
buty, naczynia). Ogromne emocje wzbudziły również ścięte włosy umieszczone w osobnej
gablocie, które świadczą o dehumanizacji esesmanów. Przewodnicy – historycy naświetlili
historię masowej eksterminacji ludności Europy – ras, które “nie były wystarczająco dobre” dla nazistów.

Podczas tej wycieczki uczniowie poznali nie tylko świat funkcjonowania w obozowej
rzeczywistości, ale także historie świadczące o heroizmie więźniów, próbujących ocalić
ludzką godność. Wyprawa pozostawiła w nas niemożność wytłumaczenia ogromu zła,
cierpienia i obojętności na śmierć. To cenna lekcja będąca refleksją na temat ludzkiej natury
i jej podatności na zło, a także ostrzeżenie przed możliwością powtórzenia się historii. W końcu to “Ludzie ludziom zgotowali ten los”.

Dzień Sportu

9 maja nasza klasa uczestniczyła w Dniu Sportu, który odbył się na Stadionie Sportowym w Tarnowie. Celem tego wydarzenia było zaszczepienie w nas ducha rywalizacji, dzięki któremu mogliśmy integrować się z innymi klasami. Ze względu na urozmaicone dyscypliny sportowe, każdy mógł wybrać coś dla siebie. Konkurencje jakie rozegrano to: bieg na 60 metrów, bieg na 400 metrów, bieg na 800 metrów, rzut piłeczką palantową, skok w dal, turniej w piłce koszykowej dziewcząt, turniej w piłce koszykowej chłopców, turniej w piłce nożnej chłopców.  Każdemu z uczestników dopisywał dobry humor i zabawa.

Dzień patrona szkoły i 20-lecie odsłonięcia jego pomnika

20 kwietnia 2022r. odbył się uroczysty dzień uczczenia pamięci patrona naszej szkoły – Jana Szczepanika. W tym wyjątkowym dniu nasza klasa miała okazję dumnie reprezentować całą społeczność szkolną w 20-letniej rocznicy odsłonięcia pomnika Jana Szczepanika. Dzień ten dostarczył nam wiele pozytywnych wrażeń i zbliżył z postacią patrona szkoły.

Konferencja filmu pt. ,,Drzazga. W stronę chwały”

12 kwietnia nasza klasa brała udział w konferencji dotyczącej filmu pt. ,,Drzazga. W stronę chwały”, który znajduję się w fazie powstawania. Ekranizacja ta koncentruje się na losach partyzanckiego plutonu Regina II batalionu ,,Barbara”. Po przybliżeniu koncepcji filmu zebranych z jego tematyką, organizatorzy urządzili casting dla wszystkich chętnych!

Wyjście do teatru

8 kwietnia ponownie odwiedziliśmy teatr im. Ludwika Solskiego. Spektakl pt. ,,Inny świat” jest oparty na wspomnieniach Gustawa Herlinga-Grudzińskiego z czasów pobytu w sowieckich łagrach. Sztuka twardo pokazała nam okrucieństwa tamtych wydarzeń i ponownie pouczyła, aby nie dopuścić do ich powtórzenia się.

Wycieczka do Krakowa

25 marca wybraliśmy się razem do Krakowa. Zwiedziliśmy Muzeum Książąt Czartoryskich, podziwiając znajdujące się tam obrazy oraz rzeźby. Kolejnymi punktami wycieczki były: Kościół Mariacki, Sukiennice oraz spotkanie twarzą w twarz z legendarnym Smokiem Wawelskim znajdującym się u podnóża pięknego Zamku Wawelskiego. Pod koniec wycieczki odwiedziliśmy ,,Dziórawy kocioł”, aby móc poczuć odrobinę magii.

Dzień kobiet

W tym wyjątkowym dniu jakim jest 8 marca – Panowie w naszej klasie z uśmiechami na twarzy wręczali Paniom po symbolicznym kwiatku oraz dla osłody czekoladę. Nie zapomnieli również o miłych słowach.

Dzień bez plecaka

Nasza klasa zaangażowała się w przedsięwzięcie organizowane przez społeczność szkolną pod hasłem ,,anything but a backpack day„. 23 lutego rozbawione twarze nauczycieli oraz pomysłowość uczniów pozwoliły wprowadzić w całej placówce miłą i przyjazną atmosferę. Również u nas osoby wykazały się wielką kreatywnością!

Wyjście do teatru

18 lutego 2022r. cała nasza klasa odwiedziła teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie. Byliśmy świadkami znakomitego spektaklu pt. ,,Skąpiec”, który zabawiał, ale również uczył wszystkich zebranych na sali tego, że są w życiu ważniejsze rzeczy niż pieniądze 😊

Ferie

Wyczekiwany okres 2-tygodniowych ferii niektórzy z nas spędzili bardzo aktywnie. Wyjeżdżaliśmy w góry, na narty i różne obozy. Oczywiście znalazły się również osoby, które wolały odpoczywać w łóżku. Przerwa od nauki pozwoliła każdemu wypocząć.

Wspólne wyjście na łyżwy

11 stycznia nasza klasa zorganizowała wypad na łyżwy w ramach lekcji wf.

Wigilia klasowa

Wigilia klasowa odbyła się 19 grudnia. Nie była to tradycyjna wigilia ze względu na sytuacje pandemiczną. Mimo wszystko nie zabrakło klimatu świąt i wspólnego kolędowania. Cała klasa bardzo miło spędziła razem czas.

Dekoracje świąteczne

Wraz z nadchodzącymi świętami dodaliśmy naszej klasie świątecznego klimatu wspólnie ją ozdabiając.

Warsztaty

21 października na trzech lekcjach odbyły się warsztaty w auli poruszające temat emocji i radzenia sobie z nimi. Dzięki zajęciom przygotowanym przez panie pedagog, klasa kolejny raz mogła bardziej się zintegrować.

Święto Edukacji Narodowej

13 października w przeddzień Święta Edukacji Narodowej dziękowaliśmy nauczycielom za trud jaki wkładają w swoją pracę drobnym upominkiem którym były piękne kwiaty.

Noc naukowców

24 września miała miejsce 15 edycja noc naukowców. Tego wieczoru nie było mowy o jakiejkolwiek nudzie, ponieważ nasza szkoła zapewniła każdemu wiele atrakcji.

Zdjęcia wykonała klasa  2tf

Wycieczka

30 września kilka osób z naszej klasy wzięło udział w wycieczce do skansenu Karpacka Troja oraz Biecza. Mimo, że pogoda nie dopisała każdy świetnie się bawił i wrócił w dobrym humorze.

Dzień integracji klasowej

9 września odbyła się nasza integracja klasowa. Podczas gier i zabaw, które zorganizowała nam nasza wychowawczyni mieliśmy okazję bliżej się poznać i spędzić z sobą trochę czasu poza szkolnymi lekcjami.

Lekcja polskiego w plenerze

3 września nasza klasa udała się do Parku Strzeleckiego, gdzie w Ogrodzie Sensorycznym o godzinie 10:00 odbyło się Narodowe Czytanie 2021. Podczas tego wydarzenia tarnowscy aktorzy, pracownicy Miejskiej Biblioteki Publicznej oraz uczniowie Pierwszego Liceum Ogólnokształcącego czytali fragmenty tragifarsy ,,Moralność pani Dulskiej’’ autorstwa Gabrieli Zapolskiej. Akcja ta nie tylko propaguje czytanie, ale jest również doskonałą okazją do zapoznania się z rodzimą literaturą.