4TM

Zapraszamy do uczestniczenia w naszym życiu szkolnym !

MY – JUŻ CZWARTOKLASIŚCI

MY – TRZECIOKLASIŚCI

MY – DRUGOKLASIŚCI

MY –  PIERWSZOKLASIŚCI

🥽 SZKOLENIE 🥽

21 marca uczniowie naszej klasy wybrali się do siedziby firmy FESTOOL w Warszawie. Firma zaprosiła nas na całodniowe szkolenie oraz prezentacje elektronarzędzi. Mogliśmy zobaczyć m.in. frezarki, szlifierki, odkurzacze, wiertarki, wkrętarki, oklejarki. Szkolenie przeprowadził dla nas trener FESTOOL Radosław Ostałowski. Mogliśmy też zobaczyć w jaki sposób prowadzi się serwis i naprawę tych maszyn. Chcieliśmy również podziękować panu Jerzemu Marchwianemu za opiekę, panu Radosławowi Ostałowskiemu za przeprowadzenie szkolenia, panu Robertowi Łapiesiowi za towarzystwo oraz panu Dariuszowi Mirkowi za organizacje wycieczki. Dziękujemy także firmie FESTOOL za ciepłe przyjęcie.

🌼 DZIEŃ KOBIET 🌼

🏔WYCIECZKA DO BIAŁKI TATRZAŃSKIEJ🏔

28.02 ruszyliśmy na, można już powiedzieć, coroczną zimową wyprawę w Tatry. Pierwszego dnia podzieliliśmy się na 2 grupy – łyżwiarzy i narciarzy. Każdy z nas realizował się sportowo według własnych umiejętności. Wieczorem czekała już na nas zaprzyjaźniona Pani Ania z gorącym obiadem i domowym ciastem .Wieczorem zasiedliśmy do wspólnego śpiewania przy akompaniamencie gitarowym Pana Łukasza Zacha – integracja międzyklasowa pełna zabawy i śmiechu. Następnego dnia po śniadaniu, pod opieką przewodniczki TPN – przesympatycznej Pani Beaty (Giewont nomen omen), wyruszyliśmy na górską wędrówkę do schroniska ‘Murowaniec’ na Hali Gąsienicowej. Wytrwalsza ekipa poszła dalej na Przełęcz między Kopami, skąd podziwialiśmy majestatyczny Giewont. Dzięki wspaniałej pogodzie i klarowności powietrza – widoki niezapomniane! Wieczorem mieliśmy okazję do relaksu i wygrzania zmęczonych mięśni w termach Gorący Potok w Szaflarach. Trzeci, niestety ostatni dzień wycieczki spędziliśmy Zakopanem. Najpierw seans w kinie 7D, następnie obiad na Krupówkach i powrót do Tarnowa.

🏟WYJŚCIE DO KINA🏟
Dnia 29 lutego udaliśmy się do kina na historyczny film współczesny pt. „KOS”

🎄WIGILIA KLASOWA🎄
22 grudnia spotkaliśmy się całą klasą wraz z naszą wychowawczynią aby wspólnie spędzić ten piękny czas związany z Bożym Narodzeniem . Świętowanie rozpoczęliśmy od złożenia sobie życzeń, następnie usiedliśmy do wspólnego kolędowania. Wspólnie spożylismy barszcz przygotowany przez mamę jednego z uczniów. Był pyszny!
Z okazji zbliżających się świąt, życzymy spokoju, zdrowia oraz radości z czasu spędzonego z rodziną.
Życzy 4TM wraz z wychowawczynią.

🙍‍♀️WARSZTATY WYCHOWAWCZE🙍‍♂️

🔨PRAKTYKI MIESIĘCZNE🔨
W dniach od 20.11 do 15.12 odbyły się praktyki miesięczne, w których mieliśmy czas na poszerzenie naszego praktycznego doświadczenia.

🎨Z WIZYTĄ W ZESPOLE SZKÓŁ PLASTYCZNYCH🎨
Dzień praktyk 23 października zamieniliśmy na dzień zwiedzania pracowni w „Plastyku”. Zdecydowanie inna specyfika szkoły technicznej – więcej artyzmu, sztuki i polotu. Wystrój, wyposażenie, warsztaty sprzyjają rozwojowi pasji sztuk wizualnych.

🎭MIĘDZYSZKOLNE WYJŚCIE DO TEATRU🎭
11 października, wyjście do teatru na spektakl pod tytułem „Szewcy”.

🔬MAŁOPOLSKA NOC NAUKOWCÓW W SZKOLE🔬
29 września- noc naukowców!

📽 KLASOWA SESJA ZDJĘCIOWA 📽
18 września – klasowa sesja fotograficzna!

🍿DZIEŃ INTEGRACJI 🍿

W dniu integracji, który miał miejsce w poniedziałek 14 września, obejrzeliśmy film pod tytułem „Raport Pileckiego”. Podczas seansu mieliśmy okazję poznać poruszającą historię heroicznego bohatera drugiej wojny światowej – rotmistrza Witolda Pileckiego. Film ten przedstawia postać wcześniej wymienionego rotmistrza, a zarazem jest świetnym sposobem przekazania wiedzy na temat działalności i operacji hitleryzmu i stalinizmu których Polska doświadczyła w XX wieku.

💯 ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2023/2024 💯

🏖 ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 🏖

Koniec roku szkolnego to czas dumy z osiągnięć, goryczy porażki, łez radości, czasem łez niepowodzenia… Czas refleksji nad tym co wnieśliśmy do naszego życia na starcie dorosłości.
Tegoroczny koniec roku szkolnego szczególnie zapadnie nam w pamięć. Rozstajemy się z Panem Bogdanem Łakomą, nauczycielem praktyk zawodowych, który zawsze potrafi uczyć w ciekawy sposób, wkłada całe serce i starania w przekaz informacji oraz wiedzy praktycznej, wspiera uczniów w ich wysiłkach.
Wybrzmiały ostatnie dzwonki, korytarze pełne śmiechu i entuzjastycznych rozmów, szkolne sprawy ustępują miejsca marzeniom o beztrosce, podróżach, beztroskim relaksie…
Jednym słowem WAKACJE !!!

🏔POZNAJEMY WROCŁAW I DOLNY ŚLĄSK🏔

Kilka majowych dni uczniowie klas 1 LOA, 1TR, 2LOB, 3TM,3TR, 3LOB spędzili na Dolnym Śląsku, poznając jego stolicę – Wrocław oraz wybrane w okolicy miejsca ważne historycznie, kulturowo oraz turystycznie. Start 22 maja – Panorama Racławicka, Starówka Wrocławia i wieczór na Pergoli Wrocławskiej z iluminacją fontann. Kolejne dni to czas poznania Twierdzy Srebrnogórskiej oraz Kaplicy Czaszek w Czermnej. Wędrówka przez Błędne Skały i Szczeliniec Wielki to kilka godzin pozytywnych emocji i poznania dna płytkiego morza, które znajdowało się tam kilka milionów lat temu, pozostawiając po sobie ostańce w przepięknych i intrygujących kształtach. Ostatni punkt wyprawy stanowiła zabytkowa kopalnia złota w Złotym Stoku. Nieczynna w kwestii wydobycia kruszcu, ale ogromnie działająca na wyobraźnię.

🏐Szkolny dzień sportu🏐

W dniu dzisiejszym (17.05)  świętujemy zdobycie pierwszego miejsca w rozgrywkach w piłkę siatkową w grupie klas trzecich!

♻Sprzątanie świata♻

21 kwietnia uczestniczyliśmy wspólnie w akcji sprzątania świata. Naszym celem było oczyszczenie Góry Świętego Marcina i pobliskich terenów.

PROJECT GEN V4

🗻Wycieczka „Tatry marzec’23″🗻

Wyjazd narciarski do Tatr to wspaniała okazja na odpoczynek w górach i nauczenie się nowych umiejętności na stoku. Podczas spacerów mieliśmy możliwość podziwiania pięknych krajobrazów i wspaniałej przyrody. Wspólna zabawa i przeżywanie przygód sprawiły, że wyjazd był niezapomniany. Mam nadzieję, że każdy z nas wrócił zadowolony i wypoczęty.

🪚Praktyki miesięczne🪚

Praktyki miesięczne to okazja do zdobycia praktycznego doświadczenia i poszerzenia umiejętności. Ważne jest aktywne uczestnictwo w projektach i zadaniach oraz nawiązanie kontaktów w branży.

🌹Dzień kobiet 🌹

Pomimo naszych praktyk zawodowych nasi chłopcy nie zapomnieli o naszej wychowawczyni w tym szczególnym dniu

💓Walentynki💓

Miły gest dla dziewczyn  od Przewodniczącego samorządu  szkolnego

🪵Ozdoby świateczne🪵

⛸Wigilia klasowa – łyżwy⛸

22 grudnia po raz pierwszy udało nam się razem usiąść przy wigilijnym stole po erze pandemii. Śpiewaliśmy wspólnie kolędy, łamaliśmy się opłatkiem oraz razem porozmawialiśmy. Po świetnie spędzonym czasie w szkole wybraliśmy się całą klasą na łyżwy

🎅Udział w Mikołajakch🎅

6 grudnia nasza klasa wzięła udział w konkursie szkolnym na najbardziej świątecznie ubraną klasę mimo starań niestety nie udało nam się wygrać ale liczy się dobra zabawa której było niemało i w następnym roku wspólnymi siłami postaramy się to wygrać

🎉Wybory SU – mamy już wyniki!🎉

Z przyjemnością ogłaszamy, że wybory na Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego Szkoły Szczepanika wygrywa Bartłomiej Patyk, który zdobył 57,67% głosów!
Tym samym gratulujemy pozostałym kandydatom:
Szymonowi Baranowskiemu (22,4%), Annie Bujak (13,55%) oraz Marcelowi Maciasowi (4,97%).
Dziękujemy wszystkim za uczciwą kampanię, gratulujemy nowemu Przewodniczącemu oraz życzymy owocnej pracy!

🗳Wybory przewodniczącego SU🗳

Dnia 17 listopada 2022 roku odbyły się wybory na Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, w których  jednym z kantydatów był nasz kolega z klasy Bartłomiej Patyk.

Bartek z początkiem 2 klasy dołączył do szkolnego klubu filmowego 'Telektroskop ’, gdzie miał przyjemność prowadzić  wywiady z  uczestnikami szkolnych wydarzeń oraz montować filmy reportarzowe razem z innymi członkami klubu. Uczestniczył w  akcjach organizowanych przez szkołę np. Dzień Ziemi, Dzień Dyni,  a także  obserwował i raportował X Tarnowską Ligę Debatancką. Zebrane doświadczenia wyzwoliły  jego wewnętrzną energię i zdecydowały o podniesieniu własnej poprzeczki. Ostatecznie postanowił wystartować w wyborach  samorządowych Szkoły i udowodnić, że może osiągnąć jeszcze więcej…

🥾Złaz Szlakami Legionistów do Łowczówka 2022🥾

Tradycji stało się zadość i uczniowie naszej klasy wzięli po raz kolejny udział w Złazie Szlakami Legionistów do Łowczówka. Odbył sie on w środę 9 listopada 2022 r.
Wędrówkę zaczęliśmy w Tuchowie. Rajd odbył sie dokładnie w pierwszą rocznicę śmierci Pana Bernarda Mikosa, wicedyrektora szkoły i naszego nauczyciela od przedmiotów zawodowych, odwiedziliśmy jego grób na tuchowskim cmentarzu. Potem trasa wiodła przez Meszną Opacką i Buchcice. Niestety wygodny, asfaltowy szlak w pewnym momencie zamienił się w błotnisty i stromy odcinek. Uczestniczyliśmy w uroczystości patriotycznej na cmentarzu wojennym nr 171 w Łowczówku. Pogadankę historyczną wygłosił do zebranych Pan Mieczysław Czosnyka. Grupa zeszła do Rychwałdu, skąd autokarem wróciła do Tarnowa

💉MOJE ŻYCIE WOLNE OD UZALEŻNIEŃ – warsztaty profilaktyczne💉

W trakcie spotkania zapoznaliśmy się z konsekwencjami prawnymi posiadania zabronionych środków oraz że skutkami zażywania środków odurzających, narkotyków czy też dopalaczy. Wiemy również czym charakteryzuje się uzależnienie oraz w jaki sposób można pomóc osobie, którą wpadła w sidła nałogu i gdzie należy szukać dla niej pomocy.
Warsztaty pokazały nam, że osoby które przeżywają kryzys nie powinny sięgać po używki. Dużo lepszą opcją jest rozmowa z bliską, zaufaną nam osobą np. rodzicami, koleżanką, siostrą. Możemy również zadzwonić na bezpłatny telefon zaufania, tam osoba  profesjonalna i kompetentna wysłucha nas i  doradzi. Dobrą opcją jest również pomoc psychologa.

PROJECT GEN V4

Uczennice naszej: klasy Emilia Wójcik i Marcelina Pabian wraz z naszą wychowawczynią, organizatorką projektu, uczestniczyły w projekcie krajów Grupy Wyszehradzkiej:
Generation V4. Nasza szkoła oraz Stredná Odborná Škola Služieb z Presova uczestniczyły w warsztatach, których głównym tematem były sztuki wizualne – reklama i fotografia oraz dobrostan ciała i duszy, które zapewniła wizyta w kopalni soli  w Bochni. Zawarcie nowych znajomości, nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami z państw należących do grupy, było dla nas możliwością rozwijania się oraz wielką przygodą
Czekamy na kolejną część w kwietniu…

⚓Wycieczka do Trójmiasta⚓

Od 26 do 30 września uczniowie klas 3TM oraz 2b uczestniczyli w wycieczce do Trójmiata.
Uczniowie wraz z wychowcami w trakcie tej wycieczki przekonali się o pięknie i
historii Gdańska, Gdyni i Sopotu. Pierwszego dnia przywitaliśmy się z morzem na
sopockim molo. Następnie Aleja Gwiazd do Opery Leśnej, niestety zamknięta:((
Drugi dzień rozpoczął się od rejsu Czarną Perłą na Westerplatte, gdzie
powtórzyliśmy trochę historii z czasu II Wojny Światowej, a później niezwykłe
Muzeum Bursztynu w pięknym zabytkowym budynku Starego Młyna datowanym na
1350r.
Kolejnego dnia wyruszyliśmy zagłębić się w historię w Muzeum II Wojny Światowej w
Gdańsku gdzie mogliśmy posłuchać od przewodników o historii i realiach tamtych
okropnych czasów. Gdy skończyliśmy zwiedzać Muzeum, udaliśmy się pod
Europejskie Centrum Solidarności na plac z Pomnikiem Poległych Stoczniowców.
Ostatni dzień naszej podróży zaczęliśmy od zapoznania się z pięknem i
różnorodnością życia morskiego które mieliśmy okazję podziwiać w Akwarium
Gdyńskim. Pożegalismy sie z morzem na Klifie Orłowskim.

📗Green Book📗

Wyjście do kina  na film pt. „Green Book”

♻Sprzątanie świata♻

16 września uczestniczyliśmy wspólnie w akcji sprzątania świata, organizowanej przez Decathlon. Naszym celem było oczyszczenie Góry Świętego Marcina i pobliskich terenów.

Wycieczka do Auschwitz

W poniedziałek 23 mają 2022 r. Nasza klasa wybrała się na wycieczkę do Auschwitz – Birkenau obozu śmierci i zagłady. Z bliska zobaczyliśmy czym było zjawisko holokaustu na tle wydarzeń II wojny światowej i okupacji w Polsce. W obozie zobaczyliśmy wiele przedmiotów, które zostały odebrane ludziom (okulary, protezy, walizki, ubrania, buty, naczynia, a nawet ścięte włosy). Usłyszeliśmy historię o doktorze Mengele, który przeprowadzał okrutne eksperymenty. Wyprawa pozostawiła w naszych głowach świadomość o prawie człowieka do życia i godnej śmierci. Z pewnością każda osoba choć raz powinna zobaczyć to miejsce na własne oczy i uświadomić sobie wymiar ludzkiego okrucieństwa.

🌳Drzewo Szczepanika🌳

W piątek 20 maja odbyło się uroczyste nasadzenie Drzewa Jana Szczepanika zainicjowane przez klasę 2TM – ostatnią klasę Technikum Technologii Drewna. Był to ostatni akcent obchodów Międzynarodowego Dnia Ziemi. Posadzenie drzewa jest symbolem naszej troski o środowisko, a zarazem pamiątką na najbliższe dekady, może nawet stulecia.

🌍Światowy Dzień Ziemi🌍

22 kwietnia ustanowiony został Światowym Dniem Ziemi.  Dzień ten po raz pierwszy był
obchodzony w 1970 roku w Stanach Zjednoczonych, a w Polsce w roku 1990. Wyjątkowe
święto ma uświadamiać wszystkim na świecie, jak ważne jest dbanie o naszą planetę. Jego
nadrzędnym celem jest promowanie postaw ekologicznych w społeczeństwie i zachęcenie do
prowadzenia trybu życia, który jest bardziej przyjazny dla Ziemi. Jest to także czas, żeby
pochylić się nad losem naszej planety i nagłośnić globalne problemy.
Kto wie, czy dzień ten  nie powinniśmy uważać za jedno z ważniejszych świąt, którego obchody
moglibyśmy samodzielnie przedłużać na każdy kolejny w roku? W końcu chodzi o miejsce, w
którym żyjemy i żyć mają przyszłe pokolenia.
Każdego roku Dzień Ziemi ma hasło przewodnie. W tym  roku brzmi ono „Inwestujemy w
naszą planetę”. Jako ostatnia klasa meblarska zamykająca ten profil w szkole, chcieliśmy
pozostawić po sobie “dobry ślad”. Dyrekcja Szkoły oraz każda klasa w Szkole Szczepanika
otrzymała sadzonkę drzewka, którą posadzi w wybranym przez siebie miejscu. Mały gest, lecz
to przecież ponad 30 posadzonych drzew.

⛪Rekolekcje Wielkopostne Szkoły⛪

28-30 Marca 2022

Powitanie Wiosny „Marzanna 2022″☀

22 Marca 2022

Bartłomiej Patyk , Pypeć Piotr , Wojciech Winiarski , Kacper Smoła i Alicja Maćko z panem Wojciechem Sypkiem na czele.
Start w Rzepienniku Strzyżewskim około godz 9. Po drodze cmentarze zamordowanych podczas 2 wojny światowej. W scenerii pięknych lasów i prawie wiosennych zapachów dotarliśmy na podsumowanie rajdu i integracyjne spotkanie z innymi szkołami.

🗻Wycieczka do Białki Tatrzańskiej🗻

2-4 marca
ODROBINA ŚNIEGU NA STOKU, LODU NA LODOWISKU, GORĄCEJ WODY W TERMACH…

…i jeszcze trochę gór! – wszystko, czego potrzeba zimą, by aktywnie wypocząć i przewietrzyć głowy! Nie zapominamy o doborowym towarzystwie klas 1B, 2TM, 3TRg oraz zapasie dobrego humoru. Białka Tatrzańska, wyludniona po okresie ferii, czekała na nas z otwartymi ramionami. Każdy znalazł coś dla siebie wyrzucając z głowy kartkówki, testy, odpowiedzi….

💐Dzień Kobiet💐

8 marca dla Naszych Dziewczyn

🎅Mikołajki klasowe🎅

🎭Koncert inauguracyjny X edycji cyklu Jeszcze Polska Muzyka🎭

Bartłomiej Patyk i Piotr Pypeć reprezentowali godnie Szkołę Szczepanika i naszą klasę na koncercie Orkiestry Akademii Beethovenowskiej w Sali Koncertowej  Zespołu Szkół Muzycznych w Tarnowie. Koncertu wysłuchali w doborowym towarzystwie Włodarzy miasta Tarnowa oraz Dyrekcji naszej szkoły.

🎃Święto dyni w szkole Szczepanika🎃

Dekoracje jesiennio-dyniowe wykonane przez uczniów z klasy II TM pod nadzorem pani florystki Aleksandry Pabian.
Przyjazne Wiedźmy – Bartek, Kuba i Krystian częstujace słodyczami.

🔧Sklep meblowy Mebloart🔧

Wycieczka przedmiotowa do sklepu z akcesoriami meblowymi  Mebloart.

👊”Żeby nie było śladów”👊

Wyjście do kina  na film pt. „Żeby nie było śladów”

🛠Wystawa firmy Makity🛠

Wystawa elektro narzędzi „Makita”

🏔Wycieczka szkolna🏔

Meble, gięte jak baranie rogi.
Dwa w jednym, czyli: Paged – fabryka mebli giętych w Jasienicy oraz wyprawa na Baranią Górę ze startem w Szczyrku kolejką krzesełkową na Skrzyczne i dalej zielonym szlakiem…

IITM połączyła wycieczkę profilową z rajdem pieszym. Nie wszyscy wytrzymali tempo najsilniejszych, lecz wszyscy odczuli sześciogodzinny pobyt w górach. Łóżko w schronisku młodzieżowym w Szczyrku było dla wielu marzeniem dnia. Skocznie igielitowe w tle z trenującą na nich młodzieżą ze Szkoły Mistrzostwa Sportowego (kto wie? być może obserwowaliśmy przyszłych mistrzów), a w końcu skocznia im. Adama Małysza w Malince i widok z góry przywołujący motyle w brzuchu…

3 wrześniowe dni wypełnione po brzegi.

🥳Zakończenie roku szkolnego🥳

Wszyscy zadowoleni ze swoich wyników, ukończyliśmy pierwszą klasę a uśmiech na twarzach. Wypełniała nas  myśl o zaczynających się WAKACJACH!

🔥Ognisko Klasowe🔥

W jeden z ostatnich dni naszej nauki w tym roku wybraliśmy się na ognisko integracyjne na Marcinke.

🕶️Powrót do rzeczywistości🕶️

Już od 18 maja zaczęliśmy stacjonarne zajęcia, co przyniosło nam wiele
radości, ponieważ mogliśmy się znów wszyscy zobaczyć.

🐣Święta Wielkanocne🐣

04.04.2021
Cała klasa I tm życzy zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i
miłości.
Radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie rodziny i przyjaciół oraz
wesołego Alleluja.

🌹Dzień Kobiet🌹

08.03.2021
Dzień kobiet i miły gest ze strony naszych kolegów z klasy

🩺 I TM ze szkołą Szczepanika wspiera każdego MEDYKA 🩺

Kształtujemy nasze postawy społeczne, doceniamy trud służb medycznych. Symbolicznie, pomagamy ile możemy 🚑

⚒ Ostatnie prace z zajęć praktycznych ⚒

Nasi rodzice są niezawodni! Materiały od Taty Karoliny i taty Mikołaja wykorzystaliśmy do półek i półeczek. Praktyka czyni mistrza ✏️📐🪑

⛄ Ferie zimowe 2021 ⛄

Lockdown nie sprzyja podróżom w czasie ferii ani spotkaniom z przyjaciółmi.
Znajdujemy proste przyjemności i czerpiemy z dawno nieobecnej zimy… Dopisała!

Konkursy

Pomimo nauczania zdalnego, nasza klasa aktywnie uczestniczy w życiu Szkoły.

Emilia Wójcik: I miejsce w konkursie świątecznym na “Bożonarodzeniową Kartkę w Języku                                                              Angielskim”

Kacper Smoła: wyróżnienie za udział w konkursie ”Pomóż chronić seniorów ” – ” Wnuczka,                                                                 wnuczek edukuje – babcia, dziadek się stosuje ”

Warsztaty wychowawcze: INNI? NIEDOPASOWANI?

21.12.2020

W poniedziałek odbyły się ogólnoszkolne warsztaty, na których dowiedzieliśmy się jak ważna jest akceptacja osób wokół nas.

„Po pewnym czasie coś pęka. Coś, czego nie da się naprawić. W człowieku, który jest dręczony, coś zostaje uszkodzone. To jak małe pęknięcie w przedniej szybie auta. Z czasem robi się duże. I szkło staje się kruche. Myślę, że osoby, którym dokuczano, mają takie pęknięcia. I przez nie stają się kruche. I boją się, że łatwo je zniszczyć”.

Wychowujemy się w różnych rodzinach, różnych sytuacjach, a ludzie mają problemy, o których nie wiemy, i rzeczy, które sprawiają, że są tacy, a nie inni. Kiedy czujemy się inni lub dostajemy łatkę „inny”, każda najprostsza życiowa sytuacja może wydawać się nie do pokonania.

Zdalne nauczanie

Niestety, 05.10.2020 przeszliśmy na nauczanie zdalne. Nikt z nas nie spodziewał się, że potrwa tak długo. Pomimo wielu utrudnień dajemy radę i aktywnie uczestniczymy w lekcjach. Cieszymy się , że przez pewien okres mogliśmy uczęszczać na praktyki szkolne, spędzać ze sobą czas oraz móc wykazać się technicznie. Na ostatnich przedświątecznych zajęciach wykonaliśmy drewniane choinki, a efekty tej pracy można zobaczyć na zdjęciach poniżej.

Bieszczady

07.10.202 – 09.10.2020

Nasza wyprawa rozpoczęła się od zbiórki o godzinie 7:00 i 4-godzinnej podróży do Rzepedzi, gdzie mieliśmy możliwość przyglądania się procesowi obróbki drewna w zakładzie przemysłu drzewnego: od ściętego drzewa, do gotowych produktów meblowych . Po zwiedzaniu krótki spacer, po czym zmęczeni i pełni emocji z całego dnia pojechaliśmy na nocleg do młodzieżowego schroniska w Wetlinie . Po zakwaterowaniu zajęliśmy się przygotowaniami ogniska. Przy ognisku, zajadając kiełbaski i ziemniaki, umilaliśmy sobie czas śpiewaniem i graniem na ukulele.

Kolejnego dnia nasze plany popsuła pogoda, lecz my nie daliśmy z wygraną i udaliśmy się do zagrody żubrów w Mucznem . Marszowym krokiem podążaliśmy za naszą wspaniałą przewodniczką, a zarazem wychowawczynią, by zobaczyć grekokatolicką cerkiew w Łopience. Po drodze mogliśmy oglądać oryginalne retorty (piece do wypalania węgla drzewnego), pracujących przy nich smolarzy i dowiedzieć się co nieco o tym procesie. Wracając z gór, cali przemoczeni, skakaliśmy po kałużach (rodzice nie byliby zachwyceni) ciesząc się jak dzieci. Szczęśliwi wróciliśmy do schroniska by wspólnie zjeść żurek, który sami ugotowaliśmy:)) Po zakończonej uczcie, wspólnie graliśmy w mafię.

Ostatni dzień zaczęliśmy bardzo aktywnie: od porannej gimnastyki prowadzonej przez Pana Rafała Świątka. Po śniadaniu spakowaliśmy swoje rzeczy i posprzątaliśmy pokoje i ruszyliśmy w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się, by obejrzeć zaporę w Solinie. Podziwialiśmy piękne widoki kupując pamiątki i marnując pieniądze na gry. Droga do domu minęła bardzo szybko, byliśmy zawiedzeni, że tak szybko upłynęły trzy dni, jednak cieszyliśmy się bardzo, ponieważ zostały fajne wspomnienia i nie wiadomo kiedy znów będziemy mogli gdzieś pojechać tak zgraną ekipą.

Czekamy na ‘wirusową odwilż’ i obiecane TATRY ZIMĄ!!!

Konkurs wiązania krawata

30.09.2020

Nasza klasa wzięła po raz pierwszy udział  w konkursie wiązania krawata i osiągnęliśmy pierwsze zwycięstwo! Sebastian nasz kolega z klasy zajął pierwsze miejsce.

Praktyki

11.09.2020

W każdy piątek odbywają się nasze warsztaty szkolne w których chętnie bierzemy udział . Uczymy się podstawowych umiejętności które będziemy mogli wykorzystać pracując w zawodzie jesteśmy podzielenie na 2 grupy.

Nasz dzień integracji

10.09.2020

Dzień 10 września był naszym dniem integracji. Z tej okazji zebraliśmy się cała klasa i usiedliśmy do wcześniej zamówionej pizzy . Rozmawialiśmy jak trafiliśmy do tej szkoły i co nas do tego skłoniło . A całe spotkanie zakończyliśmy gra ,,mafia,, .